عوارض و خطرات یددرمانی


آیا یددرمانی خطرناک است؟


اگر پزشکتون براتون یددرمانی تجویز کرده، احتمالاً این سؤال ذهنتون رو درگیر کرده:


«این درمان برام خطر داره؟ ممکنه به بدنم آسیب بزنه؟»


شاید حتی بین انجام دادن یا ندادنش مردد شده باشید و با خودتون فکر کنید: «نکنه بعداً پشیمون بشم؟»


خبر خوب اینه که در بیشتر موارد، یددرمانی یک روش درمانی ایمن، مؤثر و سال‌هاست که در سراسر دنیا استفاده می‌شه. ماده‌ای که در این درمان استفاده می‌شه بیشتر توسط سلول‌های تیروئید جذب می‌شه و به همین دلیل اثرش تا حد زیادی روی همون بافت متمرکزه.


خیلی از بیماران قبل از درمان استرس دارن، اما بعد از انجامش می‌گن که نگرانی‌هاشون خیلی بیشتر از خود درمان بوده. بیشتر افراد این روند رو بدون مشکل جدی پشت سر می‌ذارن و بعد از مدتی به زندگی عادی خودشون برمی‌گردن.


البته مثل هر درمان پزشکی دیگه، یددرمانی هم ممکنه عوارضی داشته باشه، اما این عوارض معمولاً خفیف یا موقتی هستن و پزشک و تیم پزشکی نکات لازم رو برای کاهش اون‌ها به شما آموزش می‌دن.


اگر پزشکتون این درمان رو پیشنهاد کرده، یعنی بعد از بررسی شرایط شما به این نتیجه رسیده که فایده آن از خطرات احتمالی‌اش بیشتره.


پس اجازه ندین ترس یا شنیده‌های نادرست مانع درمانتون بشه. هر سؤالی دارید بپرسید، اطلاعات درست بگیرید و با آرامش برای حفظ سلامتی‌تون تصمیم بگیرید.


موردی برای نمایش وجود ندارد.
امیرعلی عسکری
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها