یکی از رایج‌ترین سؤال‌های بیماران این است که «آیا بعد از یددرمانی باید قرنطینه شوم؟»پاسخ این است که بله، اما نه به معنای قرنطینه‌ای که در بیماری‌های واگیردار می‌شناسیم.بعد از یددرمانی، مقدار کمی از ید رادیواکتیو برای مدتی از طریق ادرار، بزاق، عرق و سایر ترشحات بدن دفع می‌شود. به همین دلیل، برای محافظت از اطرافیان لازم است چند روز توصیه‌های ایمنی را رعایت کنید تا میزان تماس دیگران با پرتو به حداقل برسد.این توصیه‌ها ممکن است شامل حفظ فاصله مناسب از دیگران، خودداری از بغل کردن طولانی‌مدت کودکان، خوابیدن در اتاق یا تخت جداگانه، استفاده از سرویس بهداشتی با رعایت نکات بهداشتی و شستن مرتب دست‌ها باشد.مدت این محدودیت‌ها برای همه یکسان نیست و به عواملی مانند دوز ید دریافتی، نوع بیماری و نظر پزشک بستگی دارد. بعضی افراد فقط چند روز و بعضی دیگر ممکن است به مدت طولانی‌تری نیاز به رعایت این نکات داشته باشند.نکته مهم این است که این اقدامات صرفاً برای محافظت از اطرافیان انجام می‌شود و به معنای خطرناک بودن شما یا مسری بودن بیماری نیست.اگر دستورالعمل‌های مرکز پزشکی هسته‌ای را به‌دقت رعایت کنید، می‌توانید این دوره را با آرامش پشت سر بگذارید و پس از پایان زمان توصیه‌شده، فعالیت‌های روزمره خود را مانند قبل از سر بگیرید.